2015. július 14., kedd

Én és az autó



Nos, mi ketten nem vagyunk jóban. Apu unszolására olyan 19 évesen próbálkoztam először, de a sikeres elméleti vizsgát követően egy sikertelen gyakorlati-vizsgám volt, amivel ki is futottam a határidőből, és felvettek a főiskolára, úgyhogy félbeszakadt a jogosítvány szerzési kísérlet.

Aztán harminchárom évesen, már a második diploma után, kétgyerekes anyaként újra nekifutottam, ezúttal elsőre sikerrel jártam, de gyakorlatot nem szereztem. Mentegethetem magam azzal, hogy az én jó uram, aki nekem volt, példásan alkalmazta az elbizonytalanítás, elhülyítés minden eszközét és módszerét, s bár ez is igaz, azért nem varrhatom kizárólag az ő nyakába, tény ami tény, nem okozott semmi örömöt a vezetés.

Telt múlt az idő, és egyszer, hosszú évek után, csak olyan munkát kaptam, amivel minden nap Nógrád megyébe kellett menni, és a munkakörhöz autót is adtak. Kezdetben mégis inkább távolsági busszal utaztam naponta, ám amikor már 10-én elfogyott a fizetésem, a gyerekek pedig még egyetemre jártak, akkor áttértünk arra, hogy hol egy kolléga, hol Sárka jött velem, ők vezettek (néha én is). Végül mégis vezettem. Nem örömmel, állandó drukkban, de vezettem Tatabányára órát tartani, Ráckevére, kikapcsolódni, hoztam vittem Anyut, templomba, orvoshoz, vásárolni.

Azt, hogy mennyire nincs affinitásom a kocsihoz bizonyítja, hogy Zsófiék említették egyik barátjukat, akinek van egy kocsija, egy hetes. Úgy közel egy hónap múlva ismét szóba került az új kocsi, s megint mondták, hogy egy hetes. Erre én: már három hete is egy hetes volt, hogy lehet ez?

Csuklottak a röhögéstől.

A következő kalandomat – ami szintén fulladásos röhögés hullámot gerjesztett – máig emlegetik. Egy szép napon, megint vezettem, talán vásárolni mentem, és észleltem, hogy egy jelzés, ami eddig mindig világított, ezúttal nem világít. A szimbólum egy fönt nyitott körvonal, a kör középpontjából induló, felfelé mutató egyenes vonallal, ami a körív nyílásán túlnyúlik. Na ez nem világított. Azonnal kétségbeesetten referáltam a Lányaimnak, hogy valamit elronthattam a (számunkra, mert használtan vettük) féléves kocsin. Mire képessé váltak, hogy elmondják, most történt meg ezek szerint először, hogy korrekt módon kiengedtem a kéziféket, már mindketten lebőgték a sminkjüket a nevetéstől.


Most már megint jó ideje nem vezetek, de a lejárt jogosítványomat mindig akkurátusan meghosszabbítom, ki tudja mire lesz jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése