2016. augusztus 8., hétfő

Költözési útmutató 3



Pakolunk, rámolunk, szelektálunk, próbálunk elsózni minden, szerintünk még használható dolgot, dobozolunk – mint Tóték -, és zsákolunk, de nem úgy, mint a kosarasok. Ez egyébként is roppant röhejes lenne, hiszen én alulról közelítem a testmagasság közép-európai átlagát, sőt amint az éveim sokasodnak, egyre inkább a távol-keleti átlag alsó határértékét sem érem el. Csúcsidőmben 157 centire nyúltam, de szerintem mára már jó pár centivel megkurtított az a jó, több évtizede a földhöz tapasztó gravitáció.

Egyre kilátástalanabbnak érzem a helyzetet, ha végre valamivel végzek - persze semmivel sem végzek teljesen, hiszen mindenből kell egy kis állomány, hiszen élünk, eszünk, alszunk, öltözünk, és ehhez múlhatatlanul szükségesek az eszközök – akkor megpihenés helyett azt érzem, és látom, hogy még előttem a megmászhatatlan hegy, még előttem a még több csomagolnivaló.

Mai állás szerint 23-án alszunk itt utoljára, 24-én reggel héttől költözünk, egyszerre, egy nap alatt, kétfelé.

Búcsúzunk az emlékeinktől, az otthonunktól, az utolsó 20 évünktől. A maradó tárgyaink is búcsúznak tőlünk. Szeretett, de lebontásra váró konyhabútorom most kezdi megadni magát. Az eddig tökéletesen illeszkedő páros ajtók fele egyszerre csak elcsúszik, centivel lejjebb ér, mint tegnap, a fiókfedő egyik illeszkedése eltörik, és ettől kezdve félárbocra ereszkedik, ha kinyitjuk, az eddig tökéletesen működő ajtók, fiókok akadozni kezdenek.

Mintha a további gondoskodás biztos távlatának helyébe lépő feleslegessé válás, percek alatt amortizálná a tárgyainkat.

De ezzel sem törődhetünk, és szerencsére nem is szomorkodhatunk miatta, mint békeidőben megtennénk, mert a megoldott gondok helyére, azonnal dupla annyi lép, most éppen azon agyalok, hogy ki fogja leszerelni a velünk költöző csillárokat, lámpákat, mert akiben reménykedtem, az éppen nyaralni készül, két hétre, és ez sajnos túlnyúlik azon a három napon, amin belül a „birtokbaadást követően” el kell hagynunk a lakást.

Fellapoztam a naptárban, hogy május 3-án találkoztunk először Vikivel, a mi szeretett ingatlan-közvetítőnkkel, és azóta alig több, mint három hónap telt el. Mi ez, ahhoz a 770 hónaphoz képest, amit eddig magam mögött hagytam, és nyilván volt már több, olyan három  hónapos időszak, amely éppen ennyire felforgatta az életemet, de egyelőre úgy hiszem, hogy az a 14 nap, ami még hátra van a költözésig, meg az a ki tudja milyen hosszú időtartam, amíg az új helyeinket megszokjuk, amíg minden a helyére kerül, az bizony beláthatatlan.


Most fogom magam, főzök valamit ebédre, és folytatom a csomagolást. Ma még csak Sárka talpas poharaival végeztem, most jönnek az én talpasaim, némi „űrkitöltő” törülközővel, és plüssállattal! Majd csak befejezzük valamikor! Vagy nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése