2018. augusztus 27., hétfő

Elaludt





Ma hajnalban ezt a verset kezdtem írni, javítgatni finomítani:


Pazar dolog, hogy végre, újra
borzongva, fázva, burkolódzva
plédbe, ruhába merenghetek,
lassacskán hömpölygő fellegek,
            az őszt idéző fellegek.

Perce se múlt, hogy pergamen-
szárazon gyűrődő testemen
éreztem súlyotok, gőzmeleg,
légszomjas, fullasztó fellegek,
            nektek, ti nyári fellegek.

Hoztatok zápor-ígéretet,
enyhülést sejtető perceket,
félmásodpercnyi reményeket,
távolra suhanó fellegek,
            ti, elsuhanó fellegek.

Pipáló hegyek szürkés köde,
hegyközi völgyek sötét öle,
fenyvesre tűző napfény-sugár,
hiába minden, oda a nyár,
            lassacskán tűnik már a nyár.


Ezt csiszolgattam, olvasgattam, formálgattam, amikor váratlan, vagy inkább szokatlan időpontban csörrent a telefon, és érkezett a hír: elaludt.

Hála a Teremtőnek! Nincs több gyötrés-kínzás, értelmetlen, fájdalmas kezelések, hiú remény-ébresztés, beteget, túlélőt-próbáló terhelések, itt az ideje a búcsúnak, miként búcsúzunk lassan a nyártól is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése