2017. július 11., kedd

Vannak olyan ételek …






Bizony, vannak olyan ételek, melyeket notóriusan csak elrontani (na, jó, legyünk kegyesek: a hagyományostól némiképp eltérő módon) vagyok csak képes.

Rendszeresen, visszatérően, soha el nem múló módon, csakis rettentő hígra tudom főzni a borsófőzeléket. Szinte csak egy hajszál (na’ meg a vajas galuska hiánya) választja el a gazdagon készített borsólevestől.

Pedig nincsenek rossz, menzás emlékeim, a beton-sűrűségű borsófőzelékről, mivel egy napot sem járattak menzára, sőt irigyeltem is azokat a szerencséseket, akik bent ehettek, és nem a Nagyi konyhájára kellett hazatérniük, ahol először is mindig volt leves (ami csak arra jó, hogy eltömje az ember hasát, és ne jusson hely a finomabb második fogásnak), másodszor pedig olyasmit kellett megenni, amihez semmi kedvem sem volt.

Itt volt például a paradicsomos káposzta, vagy krumpli (máig utálom mindkettőt), a sóska (ma már imádom), a tökfőzelék (azt is megszerettem), bezzeg rósejbni, ami minden gyerek kedvence, az ritkán volt (ma már megértem, utálatos sütögetni, főleg nyáron)! 

A tejfölös, habart zöldbabfőzeléket viszont csak elsózva tudom előállítani, pedig vigyázok, de minden alkalommal, a végén csak épp egy icipici só hiányzik még, és amikor azt is beleszórom, akkor kész a megszokott eredmény: elsóztam, nincs rá jobb szó!

Bánatomra, harmadikként felzárkózni látszik a sajtos hús is, ami Sárka egyik kedvence, ezért sütöttem mára is.

Ezt, pedig mint ma már másodszor történt meg, úgy látszik, az új sütőmmel csakis szinte a szénné-égés határáig megsütve vagyok képes elkészíteni, nincs mit tenni! Ha felvágom, belül omlós, a sajtnak is csak a legteteje ennyire égett, de a látvány, na’ azzal nem dicsekedhetek!

Ilyen volt:




Ilyen lett:




Még szerencse, hogy Sárka így is szereti! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése