2020. március 25., szerda

Takarékos recept






A napokban rátaláltam egy nagyon tetsző receptre a net-en bolyongva, és a mai hajnal kiválóan megfelelt annak, hogy el is készítsem.

Az eredeti leírás szerint, fél kiló darált hús, fél kiló főtt, áttört krumpli, két tojás, só bors, egy apróra vágott vöröshagyma, 5 deka felkockázott, füstölt szalonna, 1 deci tej, 5-6 evőkanál liszt és néhány szem apróra kockázott csemege uborka került volna a masszába, amiből vizes kézzel lepénykéket formázva, azokat kiolajozott tepsiben, a tetején is olajjal megkenve, és megsütve készült volna el a zöldségekkel, salátákkal fogyasztható egyszerű ebéd, vagy vacsora.

Szóval, egy krokettbe oltott fasírtról van szó, aminek a receptúráját – persze - átalakítgattam, mert ki látott már fasírtfélét fokhagyma nélkül? Szóval, az is került bele, meg egy kevéske mustár is, és csakis a fertőtlenítés érdekében egy pár tekerésnyi csili-pehely, és nem lisztbe, hanem finom szemcséjű prézlibe forgattam meg a lepénykéket, majd egyszeri megfordítással, mindkét oldalán pirosra sütöttem. Ja, és a csemege uborkát kihagytam belőle, sose szerettem, és ez már alighanem így is marad!

Egész jó ízű dolog kerekedett ki belőle, mert egy apró, a megfordításkor a tepsihez tapadt morzsácskát megkóstoltam, és remek ebéd lesz belőle, ezúttal tepsiben sült sárgarépával házasítva.

Aztán kicsit tovább gondolkodva eszembe jutott, hogy ez az alaprecept, milyen kiváló maradék-mentő megoldás lehet! Egy étkezésre már nem elégséges, megmaradt sültcsirke, vagy egyéb hús, kirántásra megvásárolt, de alaposan megdézsmált párizsi, egyéb felvágottfélék, levesben főtt húsok egyaránt felhasználhatók egy hasonló saját ízlés szerint fűszerezhető masszához és akár mártogató-mártásokkal, akár salátával tálalható, még akár főzelék feltéteként is el tudom képzelni.

Merem ajánlani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése