2018. október 3., szerda

Könyvajánló II.





Nincs talán még egy hete sem, amikor a figyelmetekbe ajánlottam Erica Bauermeister első regényét, és –hála a szerzőnek – szívből ajánlom a másodikat is, a „Tedd meg magadért” címűt!

Nagy szerencsémre nem jártam úgy, mint jó néhányszor korábban, hogy a második, harmadik sokadik kötete egy-egy írónak akkora csalódás volt, hogy ez a kellemetlen benyomás, szinte elsöpörte a korábbi kellemes élményeket, emlékeket, ezúttal semmi csalódással nem járt a második regény sem!

Ugyan a regény-szerkezet roppant hasonló, mindkét könyv esetében, míg az elsőnél, egy főző-tanfolyamon, véletlen-szerűen összesodródó ember-csoport tagjainak élet-történetéből, mint egy kirakójáték mozaik-elemeiből épül fel a regény, addig a második kötetnél, egy rákbetegségből felgyógyult asszony, baráti körének tagjai és az ő kihívásaik az építő-elemek.

A gyógyulás örömére tartott ünnepségen mindenki kap egy feladatot, aminek teljesítése – ahogy annak történnie kell egy nekem-való regényben – aztán valami mélyen gyökerező, elrejtett trauma, gondosan maga elé épített akadály, gátlás végső leküzdéséhez segíti az illetőt.

Kutatgattam a magam szerény módszereivel, hogy vajjon ráakadok-e még az írónő, egy-két, magyarra lefordított regényére, de nem jártam szerencsével. Aki esetleg ügyesebb nálam, azt kérem, ne habozzon, tudassa!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése