2018. október 30., kedd

Tepsiben sült fasírtgolyó





Tagja vagyok egy zárt FB csoportnak, a „Legfinomabb cigány ételek és receptek” nevűnek, és mondhatom, hogy remek tippeket, érdekes megoldásokat tanulok, nap, mint nap!

Nálunk ugyanis visszatérő dilemma, hogy egybesült, vagy fasírtgolyó készüljön a főzelékek mellé. Főképpen az az érv sorakozik az egybesült verzió mellett, hogy sokkal kisebb macera az elkészítése, mint a fasírtgolyóké, na, meg zsiradék-takarékos is ráadásul, ám Sárka lányom ennek a változatnak mindössze a ropogósra sült kérgét kedveli, hiába töltöm meg kemény-tojásokkal, néha sajtrudakkal, a kéreg a kedvenc, a lágy belső résznek meg - gyanítom – Mari kutya a haszonélvezője!

De, ha annyira utálok a forró olajjal zubogó lábas felett állni, és forgatgatni a fasírtgolyókat, hogy minden felületüken kellően megpiruljanak, és belül se maradjanak nyersen!

Így aztán kapva kaptam az említett, főzős csoport egyik posztján, amely szerint a szakácsnő, a tepsiben sütötte ki a fasírtgolyókat!

Mit volt mit tenni, ma hajnalban eldöntöttem, hogy kipróbálom!

Sütőpapírral béleltem egy kis, kerek tepsit, és már pörgettem is a prézliben a golyóbisokat, amikor úgy gondoltam, hogy talán nem ártana a sütőpapírt enyhén átkenni némi olajjal, hogy az egymás mellé rakosgatott golyóbisoknak, legfeljebb az oldalai tapadjanak össze, és ne nagykanállal kelljen majd kieszegetni a kész fasírtot a tepsiből!



De – láss csodát - nem tapadtak össze sem oldalvást, és talán az olaj-kenetnek köszönhetően, alul sem!

Az igaz, hogy egyszer-kétszer ezeket is forgatni kellett, ami remek alkalom volt az ellenőrzésre is, de egészen csinos lett a végeredmény!



Ízre, átmenet a bő olajban sült fasírtgolyó és az egybesült fasírt között, a felszíne ropogós, a belseje lágy, de rugalmas, finom, noha kicsit másképp fűszereztem, mint egyébként, egy kis chili-pelyhet is tettem a masszába, nem csak pirospaprikát, borsot, meg a szokásos egyebeket, úgyhogy leheletnyit csípős lett.

Azt hiszem, hogy nagyon finom lesz a fokhagymás, tejfölös, habart zöldbab-főzelékkel, Sárka örök kedvencével! (Amit tudvalévőleg, kizárólag elsózva vagyok képes előállítani, de már megszoktuk így.)



A fasírtgolyókból kisült, finom, fűszeres szaft, pedig remek reggeli lesz, beletunkolt félbevágott zsömlével, paprikával, paradicsommal!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése