2018. június 26., kedd

Mindig van egy következő nap



 
A tegnapunkat beárnyékolta a sors, az éjszakánk nagy része is leginkább úgy jellemezhető, hogy zaklatott volt. Sárka az álmaiban tovább folytatta a napközben már lezárt vitáit, én meg csak keltem, feküdtem, bámulgattam az „utcalángok kettős vonalát”, csak nem restül, a sarkokon megállva, mint Babits javasolta, hanem az ablakaimban, bőszen azon gondolkozva, hogy elszívjak-e egy 102. cigarettát. Aztán letettem erről, mert a jó Kosztolányi szívét is izgatta, már a 101 is, szóval jó volt, hogy végre virradni kezdett! Nem csak jó volt, ellenben páratlanul szép is, már 4 órára olyan varázsosan megszínesedett az ég alja, hogy komoly kedvem lett volna egy fotóra, ha nem tudva tudnám, hogy a telefon-fényképek még csak közelítőleg sem mutatják be a valódi színeket. Úgyhogy ezzel ma nem is untattalak Benneteket!

Ezen a héten eddig (bár nem túl sok nap van mögöttünk) nem volt kedvem főzni, úgyhogy a közeli, kedvenc Házisárkány Kifőzdéből hoztam a tegnapi ebédünket, kimagyaráztam magamnak azzal, hogy takarítottam, meg ágyat húztam, mostam, de előbb-utóbb vissza kell állni a napi rutinba, akkor is, ha semmi kedvünk sincs hozzá!

Így aztán neki is kezdtem, már úgy 5 óra tájékán. Gyorsan eldöntöttem, hogy a fagyasztóból elővett, filézett csirkecombok legjobb feldolgozása az lesz, ha a nagyjából sajtos szeletet, az aprajából meg, következő napra, egy kis paprikást főzők a hortobágyi palacsintába, és így is lett!

A sajtos szelethez jár a rizibizi, ahogy mi szeretjük, hogy azért egy egészen kevés rizs is akadjon a sok zöldség között, meg természetesen az uborkasaláta.

Íme, a fotók, ahogy készültek az ételek!





A saláta, már szépen kettéválasztva, Sárkának ahogy ő szereti, csak salátalével megöntözve, fokhagymásan, nekem is azzal, hogy szeretem a magamét megszórni egy kis friss borssal és pirospaprikával. Annyira elevenen jelenik meg a szemeim előtt Nagyi keze, ahogy akkurátusan, párhuzamosan, felváltva a fűszereket, a kávéskanál nyelének végéről szórja szépen, egyenletesen az uborkasaláta tetejére a szürkés-feketés és élénkpiros csíkokat! (Jogos, még csak alig 37 éve költözött át az égi konyhájába, miért is halványult volna el az emléke?)

Lassan elkészült a mai ebéd, szépen, elosztva várnak arra, hogy kihűlve bepakolhassam azokat a hűtőbe.

Aztán lassan elkészült a mini adag paprikás-csirke is, már fő a tejfölös, habart, hideg almaleves, szegfűszeggel, fahéjjal, kis citrommal, a palacsinta-sütést meghagyom holnap hajnalra!






Nekem, ez így harmonikus, sós leveshez édes tészta, mint a fejtettbableves után a bukta, míg sós tészta elé, édes leves, mint most!

A mai második mosdás – főzés után ennek nagyobb szükségét érzem, mint az ébredést követőnek – tiszta ruhában, minden elmosogatott kellék elpakolása, a konyha felmosása után, mondhatom, hogy jól érzem magam!

Régóta mondogatom, és egyre mélyebb ebben a meggyőződésem, a munka a létező legjobb gyógymód mindenféle bajra, gondra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése