2018. június 8., péntek

Pirog




Ma elég tanácstalan voltam abban, hogy mit is főzzek, míg végül úgy döntöttem, hogy egy friss cseresznyelevesnél alig akad bármi is, ami időszerűbb lehetne, úgyhogy meg is főztem, még hajnalok hajnalán, alig hogy végére ért a fél négy körül kirobbant zivatar.

Ez az egyik fő oka annak, hogy semmi, de semmi kedvem sincs kisétálni valamit vásárolni, és ilyenkor kísért a „semmiből főzni valami finomat”, koronként visszatérő családi rémálma családunk korábbi háziasszonyainak. Még szerencse, hogy Nagyanyám, aki több hullámban is átélte ezt az élményt, olyan sok remek praktikát hagyott örökül, meg azt az alapelvét, hogy ha van otthon krumplid, hagymád, és a szokásos alapanyagaid, mint liszt, cukor, só, a befőttjeid, akkor soha nem halsz éhen!

Most nem ez a veszély fenyegetett, szerencsére, de mégis előállt az a helyzet, hogy a hűtő polcain fellelhető maradékokból főzzek második fogást, a cseresznyeleves mellé.

Így került sor arra, hogy már hat órára bedagasztottam a lehető leghagyományosabb, krumplis lángos tésztámat, mert eldöntöttem, hogy ma pirog lesz a második fogás.

A töltelékhez felhasználtam azt a párizsi rúdvéget, ami volt a hűtőmben, egy kis mustárral, fehér borssal, chili-pehellyel, egy-két kanál tejföllel, pici sóval össze-passzíroztam, ez lett a pirog tölteléke, és már kezdődhetett is a pirogok formálása.

Nem csináltam sokat, csak kettőnknek 12 darabot, mert ritka laktató ez a kelt tészta.

A maradék tésztából formáztam egy kis cipót, azt majd szépen kisütöm krumplis-kenyérnek a sütőben.

A facebookon minden főzős oldalon azt látom, hogy a gyümölcsleveseket jókora tejszínbab pomponokkal tálalják, de én ezt nem annyira szerettem volna, úgyhogy jól kipróbáltam a madártejhez használt tojáshab galuskát, életemben először, és remekül működött, jól néz ki, kellemesen rugalmas, és biztosan jól passzol majd a hideg leveshez!

Végül a piroghoz a maradék tejfölbe – mert jócskán fogyott a cseresznyeleves behabarása miatt – belereszeltem egy kis fokhagymát, és némi sóval, remek fokhagymás mártogatós lett belőle!

Bizton állíthatom, hogy remek lett, mert már megkóstoltam (a pirogot is)! Tudom ajánlani!

Egy két kép:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése