2017. április 12., szerda

Nektek hanyadjára sikerül?





Alighanem szinte minden lakásban, házban, nagyban folyik a húsvéti sütés-főzés. Én is beáztattam már a sonkákat, megsütöttem és lefagyasztottam a húsvéti kalácsot, meg a sajtos-krumplis, vendégváró sósrudacskákat. Mára – némi vásárolgatás mellett – a sonkafőzést és a gesztenye-krémes, meggyes sütemény megsütését irányoztam elő.

Ezzel pedig tudvalévőleg együtt jár, az őzgerinc-forma kivajazása, beszórása.

A testvéremtől tanult újítás, hogy mi nem liszttel szórjuk be a kivajazott sütőedényt, hanem finom prézlivel. Ettől minden süteménynek olyan csuda-finom, roppanós lesz a felszíne, (először azt akartam írni, hogy a kérge, de valójában nem képződik kéreg rajtuk, hanem csak egy leheletnyi, pirított valami). 

Konyhai elfoglaltágaim egyik rémálma a vajazás-prézlizés!

Az általam egyébként roppant módon kedvelt sütőpapír – ahol csak lehet, használom is - őzgerinc-formánál, kuglóf-formánál szóba sem jöhet.

Nektek hanyadjára sikerül?

Alaposan bevajazok minden görbületet, cakkocskát, sarkot, meg is szemlélem, tüzetesen, hogy a fülemen, hasamon, könyökömön kívül, a tepsit is sikerült-e maradéktalanul megkenni. Akkor úgy tűnik!

Ám amikor elkezdem beszórni, akkor bukkannak elő a vakfoltok, és kezdődik a toldozás-foltozás.
Kisebb vajcsimbókokat próbálok bepréselni a kimaradt felületekre, ezzel persze azonnal letörlöm a környezetükben, rendben elsimuló vajat és prézlit, és sikerül jóval vastagabb réteget előállítani az eredetinél. 

Úgy átlagosan a tepsi 5-6 pontján.

A végén, messze nem azt, a cukrászok képein látható, szép, egységes felületű tepsit kapom, amiben reménykedtem, hanem mint egy rosszul sikerült, iskolai szemléltető eszköznél, lassan Magyarország domborzati térképe bontakozik ki.



Ez semmit sem von le a süteményeim ízéből, sőt a megjelenésüket sem befolyásolja jelentősen, hiszen a már megsült sütemény kiborítása a tepsiből, mindig hordoz némi kockázatot, meg egy házi süteménynél megengedhető, a Chokito effektus, hogy tudniillik a süti „ronda, de finom”.

Nem is értem, hogy akkor meg mi a fene miatt esz a frász, minden egyes vajazás-prézlizésnél, de esz!

Kellemes sütés-főzést kívánok mindenkinek, én is megyek, és folytatom! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése