2017. április 8., szombat

Torlódó gondolatok





Annyi minden történik! Kezdve azzal, hogy lassan telehold van, és kedvenc égitestem ilyenkor már hajnali 2 óra táján, teljes terjedelemben bevilágítja az én kis hálószobámat, ezzel mindenféle, roppant kalandos álmokat varázsol az elmémbe. Ma például azt álmodtam, hogy Zsófi lányomnak iker-lányai születtek, akik – csodák csodájára alig voltak nagyobbak, mint a most éppen két éves Zita unokám. Isten éltesse! 

Valakinek a nagy, közös, frissen épült házát éltettük, vagy a húgomét, vagy a Zsófiékét, (ők a családban a nagy lakás-változtatók J), mi –talán Sárka volt álmomban a másik felem a „mi-„ben – egy párkány mellett álltunk, és letekintettünk a füves, ligetes, közös kertre, ahol a napfényes, kora-reggelben, Zsófi játszott az egyik iker-lánykával. A kislány, narancssárga, rövid ujjas body-jában, életteli és vidám volt. A másik kislány, ki tudja merre járt, aludt, Zsófi szerint alighanem az Apjával. Az azonban álmomban is biztos volt, hogy az ő body-ja türkizkék.

Valahogy lekeveredtem a ligetes részbe. Közösen játszottunk egy sort, majd elvonultam zuhanyozni, de sajna a törülközőmet a saját lakrészemben hagytam. Kiabáltam, hogy valaki hozzon törülközőt, mire megjelent az én jó uram, aki nekem volt, és a saját, alig-használt, még nyirkos törülközőjét próbálta meg átpréselni a fürdőszoba-ajtó, beriglizett, ám általa kifeszegetett résén, amivel végül zárhatatlanná vált az ajtó.

Erre ébredtem. Hajnal kettőkor. Ugyanazzal a zsigeri és friss haraggal, amit olyan gyakran ért el nálam az én jó uram. Azzal a haraggal, amit csak táplált, a kimondatlan gondolatok ereje. Hogy mi a fenéért kell egy frissen épült ház akármelyik ajtaját, erőfitogtatással feszegetni, hogy aztán a javítás, helyreállítás költsége szinte nagyobb legyen, mint amibe a dolog eredetileg került, miért kell réseken keresztül akármit-bármit átpréselni, de legfőképp miért kell nekem ezzel álmodnom, több mint húsz évvel a válásom után?

Még mindig ennyi elfojtott sérelem munkál a lelkemben? Még mindig ennyi harag, utált, és lelkem legmélyéig megvetett gyűlölet van bennem, holott legfőbb ideje lenne, hogy ne csak látszólag, és mindenkinek bizonygatottan, de ténylegesen is túljussak a múltamon? Vagy még mindig időre van szükségem? Nincs válasz, vagy legfeljebb a jól bevált, „ki tudja”, de azért kedvező hatása, ha tetszik „pozitív hozadéka” is van a korai ébredésnek, elkészült az almakompót, a fűszeres, pácolt csirkecombok mellé, kész a meggyszósz, a húslevesben főtt csirke mellé, kész a ropogósra sült, petrezselymes krumpli. Most már csak a szószos, főtt húsos, leveses kajához szükséges, hagymás, törtburgonya van hátra, de ahhoz krumplit kell vásárolnom, majd 7 után, amikor nyit a bolt. Közben ropogósra sül a pácolt csirkecomb.



Megint sikerült egy-két napra, előre főzni. Közben kivilágosodott, s bár mára napsütéses időt ígért a meteorológia, mégis inkább erősen felhősnek tűnik a hajnal, bár a felhők között ki-kibukkanó fény azt sejteti, hogy akár ragyogó verőfény is lehet előbb-utóbb. Fényben, a borús gondolatok takarodót fújnak, elbújnak és várnak a számukra kedvező, borús, vagy sötét időszakra, így én is elköszönök tőlük, és Nektek is derűs, békés, szeretet-teli vasárnapot kívánok! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése