2017. október 29., vasárnap

Újabb könyvajánlás





Amióta a kedvenc, csillaghegyi könyvtárunkat bezárták, és áttelepültünk egy környékbeli, másik könyvtárba, mint rendszeres (10 naponkénti, kéthetenkénti) látogatók, döntő szempont lett, hogy lehetőleg terjedelmes könyveket válaszunk, mert kedvenc törzshelyünkkel szemben, ahol némi szabadságunk volt a kölcsönözhető könyvek számát illetően, itt szigorúan betartják a darabszám korlátozást. Azért terjedelmesebbeket, hogy a lehető legritkábban legyen szükség, a könyvtár meglátogatására. Amúgy (Zalán unokám, kedvenc mondatkezdő szavával élve) a könyvtáros kisasszonyok barátságtalan, sótlan, kedvetlen és elutasító népség, úgyhogy reménykedünk, hogy előbb-utóbb mégis helyreállítják a régi, kedvenc könyvtárunk épületét, és újra a baráti, kedves, mosolygós, bennünket (és sokakat) névről ismerő könyvtáros-barátunkhoz járhatunk!

Örömmel láttam, hogy az „Óbuda ma, ahogy mi látjuk” csoportban, Dietmar Hartmann posztolt egy fényképet a könyvtárról!



Korábban már véletlenül elcsíptem egy filmet, nagy kedvencem, Meryl Streep játszotta benne Julia Child szerepét. Kifejezetten élveztem ezt a filmet, a magasra nőtt és nem igazán fiatal, amerikai lány alakját, aki férjhez megy és élete főművén, a szakácskönyvén dolgozik, megszállottan. 

Most viszont olvasom az „Életem Franciaországban” című könyvet, ami azon kívül, hogy bemutatja, amit minden főzőcskéző háziasszony ismer, még akkor is, ha nem ír szakácskönyvet, a kísérletezés, elszúrás, utánajárás fázisait, kitűnő korrajz az 50-es évekről. (Már ha az ember túl tudja tenni magát azon, hogy szakadatlanul ismeretlen francia frázisokba, kifejezésekbe, ételnevekbe botlik, ami nekem legalábbis mindig gondot okoz. Ami a fordítás nélküli beszúrásokat illeti, a némettel, olasszal, orosszal, angollal még elboldogulok valahogy, de a francia, az bizony kifog rajtam!)




Azt hiszem természetes, hogy azonnal átkapcsol az elme egy jóval később készült, idevágó filmre, a „Julia és Julie-„re, amit szintén láttam és rettentően tetszett. Elolvasni, a „Julie & Julia - Kalandjaim a konyhában - 365 nap, 524 recept” című könyvet még nem sikerült, de rajta vagyok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése