2015. október 16., péntek

Gazdag vagyok, határtalan

Gazdag vagyok,
határtalan.
Azt sem tudom,
hány ingem van!

Hány ingemen
hány gomblyuk van,
hány gomblyukban
hány gombom van!
(Tamkó Sirató Károly)


Hogy hányszor olvastam föl a lányoknak, esti altatóként, de inkább ébresztőként hatott, mert nyelvtörő második versszakát ismételgetve, vihogásba fulladt az altatási kísérlet.

Azért jutott az eszembe, mert ma – dolgom végeztével – a végtelen gazdagság boldogító érzésével pihentem meg a szokásos (kétszázadik) kávém és tiltott cigarettám mellett.

Mitől éreztem így?

Hát egyrészt ismét boldogra dolgoztam magam, ez a megszokott terápiám rosszkedv esetére, addig takarítok, kilincs-szidolozok, kertezek, nyírok-metszek, amíg telítődöm boldogság-hormonokkal, és a nyomasztó gondolat, amitől a „terápia” előtt legszívesebben kimenekültem volna a világból, immár kellően kicsinyre zsugorodik.

Másrészt ezúttal a takarítás dekoráció cserével járt együtt. Mániám ugyanis, hogy rendszeresen cserélem a lakásban (főleg a földszinten) a díszítéseket. Leszedtem a szeptemberi szőlőset, szőlős függöny, terítők, kidobáltam a szőlőmintás borospoharakból a borostyánlevelek közé kötött, bordó szárú, kékszemű vadszőlő csokrokat, és felkerült a csipkebogyós, diós, gombás októberi.

Novemberben természetesen majd a tökös dekor következik, ez a kertre is kiterjed, mert a töklámpásokat oda szoktuk tenni. Majd jön a mikulásos, a karácsonyi, januárban a primulás, februárban a krókuszos, márciusban a jácintos, és így, havonta, évszakonként, ünnepenként más és más a lakás.

Halálom, ha valahol nyári verőfényben hóemberek üldögélnek az ablakpárkányon.

A csipkebogyós dekor úgy született, hogy egyszer a testvérem hímzett nekem egy masnit, az egyik szárán néhány csipkebogyóval, a másikon gombákkal.



Természetesen azonnal varrnom kellett egy függönykét, egy lábosfogót, csipkebogyós hímzett betéttel, és egy hozzá illő, konyhai kéztörlőt, csak azért, hogy jól kiegészítsék egymást. 





Aztán Sárka valamelyik kézműves-foglalkozáson faragott egy gombás képet, aztán egyik barátunk meglepett bennünket néhány szárított, erdei gombával, aztán ültettünk a kertben egy vadgesztenye-fát, aztán kaptam Zsófitól pár méter vadgesztenyés vásznat, amiből remek terítő lett, kaptunk néhány filcből kivágott falevelet, szóval halmozódtak a tárgyak.





Minden más dekornál is így van ez, vagy ha nem halmozódnak a dolgok maguktól, akkor teszünk róla, hogy semmi ne legyen magányos, hegyet járunk egy csokor csipkebogyóért, jácintot hajtatunk, hópelyheket vágunk.


Amikor egy-egy új dekor minden eleme a helyére kerül, a másik széken pihentetett lábakkal, a kávémmal, a cigarettámmal, tisztán és pontosan érzem, hogy gazdag vagyok, határtalan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése