2017. december 21., csütörtök

Milyen az...




Milyen az, ha beköltözöl egy tízemeletes társasházba, ahol azt látod, hogy személytelen folyosókon, személytelen ajtókhoz, azonos rácsozatokhoz vezet a „haza-„érkezés útja!

Milyen?

Nincsenek növények a széles, napos ablakok alatt, nincsenek személyes megjelenések, illetve néhány emeleten, mégis megjelennek a koszos bakancsok, levetett csizmák.

Az első ténykedésem az volt. hogy a folyosóra telepítettem egy fikuszt, anit még vagy húsz éve, magonc korában Anyunak vettem, ő nevelgette hosszasan, majd fácskányi lett a növény, a nyesedékei számos lakást díszítenek, és most, teljes pompájában, a folyosónk végén virul, amikor éppen nem forgatja el „valaki” ellentétesen, a szükséges fényigényhez képest.

Ma, Sári lányom áthozott egy asztalkát s két széket, mert nála fölösleggé vált, én meg régóta vágyom valamilyen felületre, ahol letehetem a vásárlás terheit, ahol megpihenhetek, mielőtt betörök a saját lakásomba. Ami szép, ami megtöri, az embertelen folyosó egyhangúságát, ami más, mint amit eddig a világ megteremtett.

A dolog le is bonyolódott, jött Sári az asztallal és székekkel, a helyére tettük, a tűzvédelmi előírásoknak megfelelően, az egy méter széles, szabad útvonal biztosításával, és örvendeztünk a látványnak!

Ez így is maradt elég sokáig, mígnem az egyik szomszéd, estefelé, be nem csöngetett, hogy, na, de aztán most rögvest, pakoljam akárhová a dolgaimat, mert mindenki más, rajtam kívül elfér a lakásában, férjek el én is.

Nem!

A folyosó is része az életünknek, a hazatérésünknek! Ott szeretnénk lehányni magunkról a terheinket, mielőtt kibányásszuk a táskánkból a kulcsainkat! Ott szeretnénk azt érezni, hogy hazaértünk! A mi szépségünkbe, a mi harmóniánkba, a mi világunkba!

Nem!

Nem pakolok el, nem húzódom vissza, mert a tűzvédelmi előírásokat betartottam, nyitott az a bizonyos egy méteres út, ami az előírás! És szép, és harmonikus, és hívogató az a miliő, ami a lakásom felé haladókat fogadja, és ez nekem roppant fontos!

Az asztalon áll egy váza, benne fenyőág, tuja, és egy különleges ciprusféle, aminek sajátos, citrusos illata végre megadja azt, amire vágytam, a hagyma és káposztaszagot elnyomó, sajátos, karácsonyi illatot. Na, ezt hozta fel a szomszédasszony végső érvként, nem tetszik a bútor illata! Hiába érveltem, hogy ez egy természetes, ciprus illat, a legeslégvégső-érv az volt, hogy ne simogassam meg a karját.

Kedves szomszéd! Én „betegesen” heteró vagyok! Ne félj! Ellenőrizheted, az eleddig 65 éves működésemet!

Mi a gond?

Mi a félelem?

Mi a tilalom?

Mi a fene történik ebben a rohadt világban?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése