2016. október 27., csütörtök

Az én kis kényszerzubbonyom






Az immár legfeljebb Izabella szürke, ám eredetileg törtfehér, thermo-mellényt valaha Csöpinek vettem, aki nagy mellény-barát, de valamiért – bár akkor látszólag örömmel vette át az ajándékot – ezzel nem tudott békét kötni, és némi idő elteltével visszaadta nekem.
Tettem ide-oda, míg végül kikötött a mindenkori kedvenc székem háttámláján, és amikor fázni kezdtem, csak hátra nyúlva, magamra kanyarítottam és vége is volt a kényelmetlen érzésnek.
Természetesen - az immár évtizedes viseléstől kissé megkopott – kedvenc lélekmelegítő velem jött az új lakásomba is, és most itt kezdte meg bolyongását, nappaliból dolgozóba, majd vissza, míg végül kikötött a konyhámban.
A hajnali főzőcskézés, kávézás és cigizés közben ugyanis a hátam mindig nagyon jó meleget kap a tűzhely jóvoltából, ám az első fertály totálisan szembesül az ablakon beáramló hideg levegővel, s ezt – lássuk be – nem lehet akként orvosolni, hogy az ember a hátára kanyarítja a mellénykét.
Így jutottam arra a megoldásra, hogy elkezdtem fordítva használni a mellényt, ami ebben a formában kellemesen befedi a melykasomat, a nyakamat, még a másik széken pihentetett lábaimra is jut belőle valamicske.
Egy szép napon, Sárka lányom jelenlétében is így melengettem féloldalasan hűlt-sült magamat, amikor Sárka megjegyezte, hogy „látom Mami, felvetted a kis kényszerzubbonyodat”.
Szemfestékoldó nevetésben törtünk ki mindketten, s azóta nem tudom úgy felvenni a kényszerzubbonnyá avanzsált lajbit, hogy ne kezdjek el kuncogni.




Azt hiszem megérett az idő arra, hogy eme dicső ruhadarabot átminősítsem eddigi mellény, lajbi, kényszerzubbony beosztásaiból, kacagány fokozatra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése