2016. október 14., péntek

Fűtésmentes zóna






Tegnap, úgy kora délután észleltem, hogy a távfűtés leállt. Szokásosan a „téli rezidencián”, a konyhában cigiztem, ahol a másik bárszéken szoktam a lábam pihentetni, és egyben melengetni, a távfűtő csövekhez érve, de ez a nyitott ablak mellet, ezúttal sokkal inkább hűtésnek hatott.
A biztonság kedvéért csavargattam egy kicsinyég a szabályozó szelepeket, hátha tévedésből elzártam, meg ellenőrizgettem a helyzetet a többi szobában, mikor megszólalt a telefon, és új szomszédasszonyom érdeklődött, hogy csak őt veri a sors, vagy nálam sincs meleg.
Megegyeztünk, hogy nyomozni kezdünk. A szomszédasszony a Főtáv-ot választotta, én pedig felhívtam Gondnok Ildikót, és mindkét forrásból kiderült, hogy a hatodik emeleti folyosón kilyukadt egy radiátor, már el is árasztotta az alatt lévő két emeletet, most engedik le mind a tíz emelet teljes fűtővizét, és majd holnap (azaz most már ma, talán délig) megreparálják, amit kell.
Túl vagyunk a fűtés nélküli éjszakán, és ez nem is volt annyira drámai, elvégre egy kicsit jobban betakaródzni nem túl nagy kihívás, ám a reggel már valamivel kényelmetlenebbre sikeredett.
Nagy átok ez a bagózás, amit sajnos csukott ablak és nyitott ajtó mellett roppant kockázatos és kellemetlen folytatni. Kockázatos, mert százszor gyakrabban kell festetni, takarítani, kárpitot tisztítani, mint e nélkül. Kényelmetlen, mert az amúgy is meglévő (állandó és alap-) bűntudatomat tovább növeli, mert Zsófi lányom minden tőlem érkező dolgot napokig szellőztetett vagy azonnal kimosott, amikor még a bent-dohányzós, előző házban laktunk, és most akkora örömet jelent neki, hogy megszabadult ettől a tehertől. Van éppen elég mosnivalója e nélkül is!
A miniatűr, lakótelepi konyhámat a nyitott ablak és a csukott ajtó, egyetlen szál cigaretta elszívásához szükséges, legfeljebb öt perc alatt is akkurátus jégveremmé, vagy Sarkkörön túli, jéghotellé alakítja már akkor is, amikor jókora távolságra vagyunk még a mínuszoktól.
Végül kerek 24 órába került a fűtés helyreállítása.
Tekintve a folyosói radiátorok állapotát (végigjártam mind a 10 emeletet, szeretem tudni, hogy hol élek), ez azt jelenti, hogy az elkövetkezőkben mintegy 19 további alkalom vár rám, ránk, amidőn egy-egy újabb, elhasznált és pocsék állapotban lévő radiátor megadja magát, bár állítólag van egy-kettő, amit a lakók, saját erejükből már cseréltek, de ezek előlem elrejtőztek, alighanem a lezárt folyosó-szakaszokon bujkálnak.
Arra is kíváncsi leszek, hogy ezt a havi szinten mérve, 1/30-nyi fűtéskiesést, ami 10 emelet, szintenként 10 lakására nézve mégiscsak képvisel valamennyi összeget, érvényesíti-e akárki-bárki a szolgáltatóval szemben.
Biztos, hogy nem leszek népszerű, de ezt az érvényesítést is, meg a radiátorok saját erős cseréjét is (ez szintenként és folyosókként, egyszeri, lakásonként 5-6.000,- Ft összeget jelent) kezdeményezni fogom. Vagy nem. Akkor jön a B tervem, hogy majd a fűtési szezon végén, egy békés tavaszi napon, lesmirglizem és lefújom, az itthon lapuló flakonos festékkel az ajtóm mellett lévő, roppant ronda, radiátort. Majd meglátom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése