2015. szeptember 18., péntek

A csodakenyér


A minap valahol olvastam egy cikket, az igazán jó, pesti kenyerekről. Megemlítést nyert néhány pékség, és hosszasan leírták az itt kapható kenyerek előnyeit, pár szóval a pékségek történetét.

Örömmel konstatáltam, hogy az egyik szuperpékség a közelünkben van, és minthogy nagyon is kiéhezett vagyok egy jó kenyérre, a sok félig kelt, sületlen, kiszikkadó és ki tudja miből készült pékáru után, tegnap fogtam magam, és délelőtt kisétáltam a pékségbe.

Első megdöbbenésem az volt, hogy a bolt a hét négy munkanapján tart nyitva, kettőn délelőtt, kettőn délután, én richtig délutános napon mentem, délelőtt. Sebaj, majd visszasétálok délután!

Közben szóba elegyedtem egy hölggyel, aki szintén a pékség körül nézelődött, csalódottan. Kiderült, hogy az ismerőse ismerőse már vásárolt itt, és mondott egy horror-árat, amit hittem is, meg nem is. Na majd meglátom délután!

Visszasétáltam délután. Három, vagy négyféle kenyér volt, semmilyen péksütemény féle. Majdnem fekete rozskenyeret nem vehetek, rajtam kívül senki sem szereti, valami csodalisztből készült másikban nem volt bizalmam, végül a félbarna helyett egy negyediket választottam. A horror-ár igaznak bizonyult azzal, hogy kilós kenyér esetén is két-háromszorosa lett volna az átlagárnak, viszont ez fél kilóra volt érvényes.

Hazavittem, hogy ennek aztán igazán mesésnek kell lennie, ezért a pénzért!

Megszegtem a kenyeret, és akkor ért a következő meglepetés.

Előre kell bocsátanom, hogy sokat javított, (vagy rontott) a szemléletemen Paul Hollywood és Mary Berry, és kedvenc sütőműsorom, a Brit sütimester, ahol a versenyzők teljesítményének értékelése közben az ember lánya egy komplett mesterkurzuson is részt vesz.



Nos Paul Hollywood nyomán az értékelésem a következő: a kenyér nem elég magas, ez azt jelenti, hogy túlkelt, és sütés közben összeesett. Túl nagy lukak vannak a tésztában, ez megint arra utal, hogy a tészta túlkelt, vagyis nem került a kelést követően, időben a sütőbe. A lukak nem egyenletesen oszlanak el a tésztában, és ha alaposabban megszemléljük, látható, hogy vannak benne egészen tömör részek is, ez arra utal, hogy nem dagasztották elég ideig, a kenyértészta nem vált egyenletessé.


Úgy vagyok ezzel, hogy (minimum) négyszeres árért, négy ilyen hibáért most kétszer elindultam, és háromszor érkeztem meg, először, utoljára és soha többé. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése