2017. november 23., csütörtök

Egy szokatlan könyvajánlás






Tudjátok, némelykor, ha különösen megfog egy-egy könyv, nem átallom ezt megosztani és ajánlom ezt, vagy azt a könyvet a figyelmetekbe.

Most azonban úgy jártam, hogy éppen csak átrágtam magam egy sokak által méltatott könyvön, Flora Thompson, Candlefordi kisasszonyok című művén.

(Örök vitánk, hogy mi a fenének folytatom egy olyan könyv olvasását, ami nem igazán tetszik, miért nem teszem félre. Én azonban makacs vagyok, ha tetszik, kitartó és szeretném megadni annak az esélyét, hogy majd csak jobbra fordul a dolog, hátha, akár a legvégén is, sikerül elcsípnem azt az érzést, hangulatot, mondandót, ami miatt mások méltatásra érdemesnek tartották a művet. Nem mindig járok sikerrel.)

Lehet, hogy csak rosszkor vettem ezt a könyvet a kezembe, de a helyszín, vagy a szereplők azonossága okán, éppen csak kapcsolódó történetek laza szövevénye nem ragadott magával.

Pedig szeretem az angol vidéki életről, a hajdanvolt mindennapokról szóló, enyhén romantikus, múltidéző történeteket, elvarázsolnak, megnyugtatnak, többnyire úgy tűnik, hogy szinte minden túlélhető.

A könyv kapcsán kiderült az is, hogy annak alapján filmsorozat készült, azonos címmel. 





Általában úgy járok, hogy a könyvek sokkal jobban tetszenek, mint az azok alapján készült filmek.

Most ennek éppen az ellenkezője történt meg velem! Rákerestem egy internetes filmcsatornán erre a sorozatra, és ugyan még csak a 4 évad első epizódját néztem meg, de csudára tetszett!

A könyvben, a novella-füzér szerűen építkező esemény-folyamban olykor elakadtam, a számos szereplő összekavarodott a fejemben, mint mondani szokás, azt sem tudtam, hogy „ki kivel van”.

A filmben visszaköszöntek a könyv szereplői, történetté állt össze amit olvastam, a film szép, érdekes, karakteres figurákkal, sok kellékkel, mesés környezettel, szívből ajánlom, de csak kifejezetten a romantika barátainak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése